Świat nowoczesnego biznesu Poznaj go!

Mural - jako typ reklamy otwartej

Czym jest mural? Etymologicznie nazwa wywodzi się z języka hiszpańskiego. Oznacza monumentalne malowidło, stworzone na ścianie budynku.


Pierwotnie funkcjonował on jako czysta sztuka, artykułował cele jak też wyobrażenia artysty.


Współcześnie artystyczne malowanie ścian często jest środkiem masowego przekazu, jednakże niejednokrotnie twórcom udaje się dokonać syntezy sztuki a także marketingu (przenieś mnie do źródła). rozwój outdooru w Polsce przypada na lata 90-te XX w. Na szczególną uwagę zasługuje jedna z jego odmian, czyli mural, po jaką coraz to nagminniej sięgają organizatorzy kampanii reklamowych. Nie znaczy to jednak, że w minionych dekadach nie występował. Jego historia sięga już okresu II Wojny Światowej, podczas której był pewną z niewielu możliwości komunikacji. Konspiracyjna młodzież wykorzystywała mury budynków jako przekaz informacji. Za przykład posłużyć może Znak Polski Walczącej, który zagrzewał młodych Polaków do walki. Znak tenże komunikował głęboką treść, przy jednoczesnym użyciu prostej formy.


suszarka
Napisał: Atlantic Groupe,
Na podstawie: Atlantic Groupe,




We współczesnych czasach promocja stała się nieodłącznym fragmentem otaczającego nas krajobrazu. Agencje marketingowe, przygotowujące akcje promocyjne wybranego artykułu, stoją przed dużym wyzwaniem aby podołać wyczekiwaniom reklamodawcy oraz zdobyć potencjalnego klienta. Jesteśmy pokoleniem, które posługuje się głównie zmysłem wzroku. Obecnie słowo przegrywa walkę z dominującą sferą obrazu.


Rezultatem są współczesne murale reklamowe, jakie przekazują odbiorcy treść z pomocą niebanalnej grafiki (zobacz szczegóły). Dzięki walorom artystycznym jak również dużemu rozmiarowi w skuteczny sposób trafiają do mas jak też nieraz zwracają uwagę na problemy społeczne.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2019-05-02 09:23:46
Tagi: rozwój, marketing, sposób