Świat nowoczesnego biznesu Poznaj go!

Jak wybrać firmę reklamową?

Przenoszenie budżetów reklamowych z mediów tradycyjnych do sieci chroni agencje interaktywne przed skutkami kryzysu gospodarczego – takie wnioski płyną z najnowszego badania “Client-Agency Economic Outlook Survey” przeprowadzonego w maju 2009 r. w Stanach Zjednoczonych. Krajowe analizy potwierdzają ten trend – reklama w sieci, jako jedyny segment w rynku reklamowym, zanotowała 7% wzrost przychodów w I kwartale 2009 r.


strona internetowa www
Badania ze Stanów Zjednoczonych niezbicie dowodzą osłabienia się sytuacji agencji marketingowych. 87% badanych firm odczuwa negatywny wpływ kryzysu na ich działalność. Niektóre z nich - 7% przyznaje, że kryzys oddziałuje na ich firmy pozytywnie. Jedynie co 20. badana agencja nie odczuwa żadnego związku między sytuacją na rynku a działalnością firmy. Zobacz na czym polega kształtowanie wizerunku firmy.

Za promocją internetową przemawia łatwość rozliczania konwersji wykupionych kampanii, co potwierdza na przykładzie e-mailingu Błażej Miernikiewicz, dyrektor zarządzający jednej z największych w kraju agencji specjalizujących się w marketingu internetowym Artefakt: Zainteresowanie mailingami rosło ostatnio bardzo intensywnie. Włączenie do oferty mailingów rozliczanych za kliknięcie (CPC) pozwala marketerom na łatwą ocenę efektywności tego typu działań. Często okazują się one skuteczniejsze i tańsze od klasycznej reklamy w TV czy prasie.

Krajowe analizy odzwierciedlają trendy w Stanach Zjednoczonych dotyczące sieciowych form promocji. Według badania domu mediowego MPG w I kwartale 2009 r. polski rynek reklamy zmniejszył się o 160 mln zł, czyli prawie o 1/10 w stosunku do I kwartału 2008 r. Tylko reklama internetowa odnotowała 7% wzrost przychodów w ciągu pierwszych 3 miesięcy 2009 r. Badania domu mediowego ZenithOptimedia jest jeszcze bardziej korzystna dla tego sektora – analitycy prognozują mu 20% wzrost w tym roku. Prognozy potwierdza praktyka firm marketingu internetowego:
- Rodzimych agencji specjalizujących się w marketingu internetowym kryzys nie dotknął – stwierdza Błażej Miernikiewicz z Artefakt.pl - Zainteresowanie linkami sponsorowanymi jak i pozycjonowaniem nie maleje. Po pierwszym półroczu mamy ponad 15% więcej klientów niż na koniec 2008 r., co daje ponad 300 polskich i zagranicznych serwisów internetowych. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku innych firm SEO/SEM, z którymi mamy kontakt - podsumował przedstawiciel Artefakt.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2019-01-15 06:45:09

Artykuły

Tematyka

Artykuły archiwalne

Wpisy

Polecane wideo

O serwisie

Jeśli planujesz rozpocząć własną działalność gospodarczą, już ja prowadzisz lub po prostu chcesz rozwijać się jako pracownik i człowiek to nie mogłeś lepiej trafić. Nasz serwis internetowy przeznaczony jest dla wszystkich przedsiębiorczych ludzi, którzy pragną poznać świat biznesu i rozwijać się razem z nim.