Świat nowoczesnego biznesu Poznaj go!

W jaki sposób sprawnie i szybko będzie można wyegzekwować należności od klientów swojej firmy.

Prowadzenie swojej firmy nierozerwalnie będzie się wiązać z ryzykiem wystąpienia jakiś nieterminowych należności. Jest to ryzyko, które należy brać pod uwagę w relacjach z klientami, i powinno się je także je uwzględniać w swoich planach biznesowych.


zadłużenie
Napisał: Simon Cunningham
Na podstawie: http://www.flickr.com
Oczywiście nie powinno się zakładać, że kontrahenci przestaną płacić zobowiązania, lecz życie pokazuje, że czasami może się tak zdarzyć. Firmy mniej przygotowane na takie okoliczności niekiedy mogą mieć problemy, a jeśli zobowiązania się już pojawią, to warto wiedzieć, w jaki sposób je sprawnie i skutecznie odzyskać. Problemy z wierzytelnościami mają różne podłoże.

Niekiedy firma zalegająca z przelewem ma zwyczajnie problemy finansowe, z powodu błędów decyzyjnych czy jakiś innych okoliczności straciła płynność i opóźnia dalej zapłatę swoich zobowiązań. Czasem zdarza się także, że ktoś z premedytacją przeciąga płatności, jeśli nawet posiada odpowiednie środki do uregulowania długów. W takim przypadku bez porządnej perswazji ciężko może być odzyskać pieniądze, na szczęście są sposoby na to, żeby się tym skutecznie zająć.

pieniądze
Napisał: epSos .de
Na podstawie: http://www.flickr.com
W przypadku licznych firm handlowych, które współpracują z dużą liczbą kontrahentów odzyskiwanie należności może być sporym kłopotem. Jeżeli się ma parę tysięcy aktywnych klientów, dokonujących po kilkanaście zakupów co miesiąc, to do ręcznego sprawdzania wszystkich zaległości byłaby potrzebna armia pracowników. Z pomocą przychodzi tu informatyzacja, czyli kupno i uruchomienie jakiegoś programu do obsługi wierzytelności. W sprzedaży jest parę tego typu programów, ich głównym zadaniem jest kompleksowa obsługa zobowiązań w firmie.

Programy takie wspierają procesy windykacyjne na każdym etapie, przez co można nimi znacznie prościej zarządzać. Wykorzystując rozbudowane moduły do archiwizacji oraz rejestracji zdarzeń można prowadzić dokładną historię kontaktów z dłużnikami, począwszy od ich osobowych danych, a skończywszy na każdej rozmowie i spotkaniu. Tym sposobem pracownicy firmy mogą w łatwy sposób kontrolować zaległości, jakie będą występować u jej klientów.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2017-12-05 15:45:51
Tagi: długi, dłużnik, należności

Artykuły

Tematyka

Artykuły archiwalne

Wpisy

Polecane wideo

O serwisie

Jeśli planujesz rozpocząć własną działalność gospodarczą, już ja prowadzisz lub po prostu chcesz rozwijać się jako pracownik i człowiek to nie mogłeś lepiej trafić. Nasz serwis internetowy przeznaczony jest dla wszystkich przedsiębiorczych ludzi, którzy pragną poznać świat biznesu i rozwijać się razem z nim.